Re: nośniki

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 14:46:54 MET

Chiarstic Slide (aphex) napisał(a):

> ja wlasnie na odwrot, odwrocilem sie od tdk,
> ostatnio nawet dvd+r po miesiacu mi przestaly dzialac,
> duza ilosc bledow w kprobe i kiepskie nagrywanie w 8x i 16x

Właśnie to jest tak: Jakiś rok temu paliłem na TDK (MBI) - jakość zapisu
  piękna... Jednak zaczęły się z czasem pogarszć, a jeśli już trafiło
się na płyty produkowane dla TDK przez CMC Magnetics to już była
naprawdę tyragedia - wypało błędami PIF tak, że aż patrzeć nie można
było... Tak więc przerzuciłem się na Verbatimy i przez ponad pół roku
tylko nich kożystałem, ale... Zaczęło się to samo - początkowo trochę
więcej błędów, a ostatnio kupiłem cake'a, gdzie sypało tak jak w czasie
kryzysu TDK... Awarię nagrywarki można wykluczyć, bo równocześnie
nagrywałem trochę ze starej serii i na nich jakość była piękna.
Teraz palę na Sony i naprawdę ładnie w testach wychodzą. Byle tylko taka
sytuacja trwała jak najdłużej. ;)

BTW jeśli chodzi o ważne dane, to warto poświęcić jakieś 10% miejsca na
płycie na pliki naprawcze w formacie PAR2 - zawsze jakieś zabezpieczenie
w przypadku awarii.

# /George Orwell - Rok 1984/