Płyta + procesor (Intel vs AMD)

Autor: Michał Wilk <micwilk_at_gazeta.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 14:20:00 MET

Witam!

Muszę pomóc bratu kupić nową bazę pod komputer i zastanawiam się czy wybrać
Intela czy AMD.

Jak na razie, moim faworytem jest Pentium 4 2,66GHZ 533 MHZ FSB 1MB CACHE
na płycie ASUS P5VDC-X AGP&PCIx lub ASROCK 775Dual-880Pro.

Zależy mi bardzo na złączu AGP i PCI-E. Komputer będzie wykorzystywał
głownie do gier. Jeśli chodzi o podatność na podkręcanie, to nie zależy mi
na tym jakoś szczególnie. Jeśli chodzi o grafikę, to w tej chwili posiadam
GF 6600GT (pod AGP). Pamięć - 896 MB w trzech kościach

Czy pchanie się w Intela ma sens? Czy może lepiej za te pieniądze (450-500
zł) zainwestować w AMD? Dobrze by było, gdyby w ciągu roku można było
jeszcze zmienić procesor na lepszy (najlepiej na dwurdzeniowy), no i
oczywiście wymienić grafikę (stąd zależy mi na tym AGP i PCI-E) oraz pamięć
DDR2 (w tej chwili mam DDR1)

Z góry dzięki i pozdrawiam,
Michał