Re: dysk 300GB problem

Autor: Gl12d4 <gl12d4_at_W-Y-T-N-I-J-T-Ogazeta.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 00:41:35 MET

Użytkownik "Fora" <marcinkowskib@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ej07pi$mpe$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Co zrobić z dyskiem zew tzn jak go sformatować żeby był widoczny i win 98
> i win XP. Początkowo myślałem zeby zrobić format na fat32 ale chyba to za
> duzy dysk jeżeli chodzi o jedna partycje. Przeczytałem że na facie32
> można do 30 paru GB. Z kolei jak go zrobie na NTFS dane nie bedą widoczne
> na win98. Jak rozwiązać ten problem może ktoś przerabiał taki temat i mi
> pomoze.

Całkiem serio się zapytam - po co Ci W98? Jestem z lekka konserwatywny i
oporny na nowości i miałem przez 4 lata win98 i winxp w jednym kompie. Az
któregoś dnia się wqrwiłem i wywaliłem w98 i... nie żałuję. Wszystkie
programy z których JA korzystałem na 98 spokojnie dają rade na XP, w
najgorszym wypadku zostaje Virtual Machine. Zalet NTFS do FAT(32) dla
przeciętnego użytkownika nie można przecenić.

"Problemy" pojawiają się w przypadku padu XP, ale są narzędzia typu Windows
PE (live CD z linią komend Widowsa) czy z graficznym interfejsem Bart PE
które pomagają łatwo odzyskac dane. Dostęp do plików na partycjach NTFS z
czystego DOS uzyskasz korzystając z NTFSDOS czy NTFS4DOS które łatwo
wyszperać w góglu.

Pzdrw
Gl12d4