Re: Iiyama H511S-B na matrycy PVA czy IPS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 04:03:25 MET

"iiyrek" eiu3aq$d4h$1@nemesis.news.tpi.pl

> Ja też mam iiyama Vision Master Pro 450 najlepszy monitor CRT jaki
> widziałem, na kineskopie Diamotron!

Mam iiyama Vision Master Pro 410 i wprawdzie gorsze też widziałem, ale
za tę cenę ani jednego gorszego. (oczywiście porównywałem w czasie,
gdy ten kupiłem, a kupiłem bardzo dawno) A widziałem dość dużo. Nawet
nieładnie wygląda. Kupiłem w ciemno, bo mi go poradzono, a po kupnie
okazało się, że wystarczyło rzucić okiem do jego parametrów/instrukcji
(paszportu -- żeby było śmieszniej; Chińczycy zapewne marzą lub marzyli
o paszportach, jak nie przymierzając Polacy sprzed ćwierć wieku), aby go
nie brać. :) Na szczęście aż tak zły, jak przewiduje producent, nie jest,
ale mimo wszystko za tę cenę (a raczej za znacznie niższą) mogłem kupić
dużo lepszy. :)

Najgorsze są pokrzywione proste (zgodnie z danymi producenta mogą te krzywizny
dochodzić chyba do 3 mm) i konieczność stałego doregulowywania, bo obraz stale
skacze -- raz jest węższy (zostają po bokach czarne paski, a dokładniej po lewej
stronie więcej czarnego/martwego paska, po prawej mniej, przez co nie wystarcza
rozciągnięcie obrazu, ale trzeba go jeszcze przesuwać) a raz szerszy (obraz nie
mieści się w ramkach/obudowie) no i oczywiście o czymś takim jak proporcje należy
w ogóle nie myśleć -- przesuwany po monitorze obrazek (na przykład kwadrat, czy
kółko) zmienia swoje rozmiary i kształt.

Ta sama głowa (to samo zdjęcie) w różnych częściach monitora/ekranu inaczej
wygląda, bo raz jest węższa, raz szersza. Niestety ponoć wszystko to mieści
się w granicach norm producenta, a te są opisane we wspomnianym wyżej ,,paszporcie''.
I parametry te dotyczą nie tylko mego monitora, ale całe masy, więc i raczej Twego.
No i albo masz farta (i Twój monitor zachowuje się poprawniej, niż chciał tego producent)
albo (przepraszam) kłamiesz, że nie widziałeś lepszego, albo (przepraszam) mało widziałeś.

E.