Re: RAID 0+1 czy 1+0?

Autor: squallik <zx9r-wywalTO-_at_-toTEZ-puchaczy.waw.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 20:48:07 MET

Osadnik napisał(a):
> Polecam Ci robićkopie zapasowe 160GB co tydzień same płytki DVD cię
> zeżrą wiecej niz ten dysk (płytka DVD !3zł na nia wchodzi ok 4GB = 40
> płytek DVD. 40 x 3 = 120zł per tydzień.
robię, ale używam do tego taśm,
a cena (100-120pln+VAT) nie gra roli, bo dane warte są o wiele więcej,
zastanów się, czy chcesz robić kopię dla robienia kopii, czy dla
bezpieczeństwa danych,
jak dla tego drugiego, to kup streamer i tam wrzucaj,

> Chodzi mi o robienie kopi z jednego na drugi w locie, a przy odczycie
> niech czyta z dwóch a na tym pierwszym zapisuje i po chwili robi kopie.
to już lepiej zrób tak, jak napisał R.S., bo inaczej to całkowicie bez
sensu,
i koniecznie odłączaj ten dysk (USB?) od komputera, a nie trzymaj w nim
na stałe,
ostatecznie kup dysk sieciowy (takie mini linux w pudełku z dyskiem
twardym) i wepnij go gdzieś w switch w firmie i na nim rób zdalny backup
w nocy,

--
pzdrv,
Andrzej Talarek