Re: do posiadaczy Asus'a P5B lub P5B-E

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 09:16:52 MET

rwerp napisał(a):
> Bo ja wiem... tuner TV, lepsza karta dźwiękowa, karta bezprzewodowa
> -- rzeczywiście tak mało ludzi ma więcej niż jedno z tych trzech
> urządzeń?

Tak. Tuner TV nie jest takim znowu częstym dodatkiem.
Karta dźwiękowa owszem, u graczy, ale nie w komputerach
domowo-biurowych (sam nawet używam wyłącznie zintegrowanych,
bo grają, a tego od nich wymagam). Karta bezprzewodowa to
też rzadkość, zazwyczaj ludzie mają jednak Neo czy coś w tym
stylu albo sieć podciągniętą Ethernetem (poza tym w stacjo-
narnym komputerze bezprzewodowa sieć to niepotrzebne spowol-
nienie i emisja elektromagnetyczna).

> Na jakiej podstawie twierdzisz, że "Większość użytkowników i tak
> ma co najwyżej jedną kartę PCI"?

Tego, że przeciętny gracz będzie miał tylko dźwiękówkę,
a przeciętny użytkownik domowo-biurowy w ogóle nie będzie
miał kart (dźwięk zintegrowany, sieć zintegrowana, tylko
grafika włożona ewentualnie).

Ja na przykład, generalnie raczej nie taki zwykły użyt-
kownik, w domowym desktopie mam z kart PCI tylko tuner TV
i kartę SATA (bo jeszcze mam płytę bez SATA). W służbo-
wym komputerze nie mam ani jednej karty PCI. Tak samo
wszystkie komputery wokół, czy to w laboratorium, czy w
biurach, nie mają powkładanych żadnych kart PCI. Wiem,
próbka niezbyt reprezentatywna, ale jak się nawet uśredni
z komputerami bardziej domowymi, to wyjdzie na to, że
średnio w komputerze jest np. 1 do 1.5 karty PCI.

> Jakoś nie widzę tych urządzeń na PCIe (to samo z napędami
> optycznymi SATA). W znak.pl, w końcu duży sklep, nie znalazłem ANI
> JEDNEJ:

Poszukaj na Allegro, ostatnio widziałem karty SATA na PCIe.

> na PCIe, nawet takie cudo technologiczne jak karty z chipem Ageia PhysX
> są na starym PCI. Przecież do licha, interfejs PCI-Express nie
> pojawił się wczoraj! To po co producenci płyt głównych z uporem
> maniaka pchają te niepotrzebne złącza na swoje produkty? Czemu np.

PCI też przez pierwsze 3-4 lata było bardziej ciekawostką
niż sensownym rozwiązaniem, a i tak połowa slotów na każdej
płycie to było PCI.

Aby jakieś rozwiązanie się przyjęło, jakiś czas trzeba je
konsekwentnie wymuszać nawet, jak ma mały sens.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |