Re: do posiadaczy Asus'a P5B lub P5B-E

Autor: rwerp <roman.werpachowski_at_gmail.com>
Data: Wed 08 Nov 2006 - 08:52:55 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> *Teraz*.
>
> Większość użytkowników i tak ma co najwyżej jedną kartę PCI,

Bo ja wiem... tuner TV, lepsza karta dźwiękowa, karta bezprzewodowa
-- rzeczywiście tak mało ludzi ma więcej niż jedno z tych trzech
urządzeń?

Na jakiej podstawie twierdzisz, że "Większość użytkowników i tak
ma co najwyżej jedną kartę PCI"?

> a za rok-dwa większość urządzeń pewnie będzie można dostać
> w wersji PCIe. Już teraz można dostać karty 1 Gbps Ethernet
> i SATA w wersji PCIe jak się postarać.

Jakoś nie widzę tych urządzeń na PCIe (to samo z napędami
optycznymi SATA). W znak.pl, w końcu duży sklep, nie znalazłem ANI
JEDNEJ:

- karty sieciowej
- karty dźwiękowej
- kontrolera FireWire
- kontrolera SATA
- tunera TV

na PCIe, nawet takie cudo technologiczne jak karty z chipem Ageia PhysX
są na starym PCI. Przecież do licha, interfejs PCI-Express nie
pojawił się wczoraj! To po co producenci płyt głównych z uporem
maniaka pchają te niepotrzebne złącza na swoje produkty? Czemu np.
nie umieszczą ich po *lewej* stronie slotu PCIe x16, żeby chłodzenie
karty graficznej blokowało te mniej potrzebne złącza? Ja rozumiem
że się wciska ludziom nową technologię, ale wypadałoby robić to
całościowo...

W takim Komputroniku wyszukiwarka towarów nie pozwala nawet podać
interfejsu PCIe kiedy szuka się tunerów TV, na przykład. Jeżeli
uważasz że karty nie-graficzne na PCIe są autentycznie dostępne (w
przeciwieństwie do "występują z częstością z jaką widywano w
Warszawie orła bielika"), to proszę znajdź mi choć po jednym
towarze z listy którą dałem wyżej, z linkiem do sklepu
internetowego.

Roman