Re: RAID 0+1 czy 1+0?

Autor: squallik <zx9r-wywalTO-_at_-toTEZ-puchaczy.waw.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 22:10:17 MET

Osadnik napisał(a):

> Bo sie juz pogubiłem który jest który...
> Który jest wydajniejszy i bezpieczniejszy i czym sie tak naprawdę różni?
> Mam dwa dyski po 160GB i chciałbym wąłsnie mieć jednocześnie kopie
> zapasową ale taka kopie która bedzie mogła być wykorzystywana podczas
> odczytu.
1-RAID to nie kopia zapasowa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2-nie słyszałem, żeby ktoś stosował 1+0,
stosuje się 0+1, czyli mirroring macierzy stripowych
http://www.acnc.com/img/raid/illustration/0_1.gif
tu masz ładny obrazek,
ale imho przy 4 dyskach szkoda miejsca - lepiej kupić szybsze i mniejsze
i zrobić raid-5 - uzyskasz tę samą pojemność i odporność na pad jednego
dysku (rzadko padają 2 na raz - albo wszystkie (zasilacz da za duży
prąd), albo jeden (feler dysku)) - wystarczy,
PS-na 2 dyskach możesz zrobić co najwyżej 0, 1 lub 5 - choć robienie 5
na 2 dyskach jest bez sensu,

--
pzdrv,
Andrzej Talarek