Re: Używane monitory - warto?

Autor: Tomasz Wasilewski <tommies_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 18:26:49 MET

> Domyślna rozdzielczość: 1024x768 85 Hz.
> Zastanawiam się nad kupnem na Allegro używanego monitora
> 15" (cena gra ogromną rolę).

Przy 15" to zgroza - oczy wysiadaja o ile uda sie kupic taki co wyciagnie 85
Hz przy 1024x768

> Moje pytanie jest następujące - czy
> jest to w ogóle opcja warta rozpatrywania? Jeśli tak, to ile
> max lat powinien mieć taki monitor, żeby posłużyć mi jeszcze 2-3?

Wiek jest mniej istotny (ale nie moze to byc zabytek)- wazne ile byl
eksploatowany. Np. u moich rodzicow 17" ma juz z 5 lat ale stopien jego
zuzycia oceniam na porownywalny do polrocznego w biurze.
Wazne aby mial niezla ostrosc i jeszcze zapas jasnosci w regulacji.
Najlepiej poszukaj w miescie w ktorym mieszkasz i przed zakupem sprawdz
programem np. Nokia monitor test
I kupil bym 17" cali jesli to ma byc 1024x768

> Mój dotychczasowy LG Studioworks 57i zalicza padakę powoli,
> ale działa. Zależy mi przede wszystkim na tym, żeby po 3h pisania
> nie wysiadł mi wzrok/monitor :). Czekam na Wasze opinie lub
> doświadczenia. Będę niezwykle zobowiązany!

Na twoim miejscu zapolowal bym na monitorek dobrej marki np
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=138160958. (ech tylko ta stylistyka
Eizo ;) Na allegro dosc ciezko kupic jest monitor od osoby prywatnej z
reguly mniej uzywany, ale za to w firmach dadza ci kilka miesiecy gwarancji