Re: Zalany zasilacz od monitora LCD

Autor: rageofhonor <bloodsport_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 04:55:49 MET

Użytkownik "Pejti" <pejti@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:eihq65$810$1@inews.gazeta.pl...
> Witam, mam monitor LCD Samsunga. Kabel zasilajacy ktory wchodzi do
> monitora
> jest okragly, potem idzie i do takiego adaptora nazwanego przeze mnie
> zasilaczem ( taka skrzyneczka prostokatna ) i od tej skrzyneczki wychodzi
> taki standardowy "bolec" od kabla zasilajacego ( w starym monitorze taki
> mialem ). Problem w tym ze na ten adapter wylala mi sie woda :/ I teraz
> monitor nie dziala. Dzwonilem do serwisu komp i koles mowil ze jest mala
> szansa ze monitor sie zepsul jak juz to ten adapter ale mowil zeby go
> [...]

Czy ta woda wylała się gdy ten adapter był pod napięciem?

Jeśli był pod napięciem mogło dojść do spięcia i spaliła się w nim tylko
elektronika albo będziesz miał szczęście i jest tam jakiś bezpiecznik który
będzie trzeba tylko wymienić
Jak będziesz miał strasznego pecha mogło dojść do takiego przepięcia w
adapterze że uszkodził się też monitor

Jeśli się to stało gdy nie był pod napięciem może być podobnie jak w
przypadku gdyby był pod napięciem w momencie zalania.

Największym błędem było by włączenie go do prądu bez absolutnej pewności że
nie dostała się do środka woda.

Jeśli adapter nie ma plomb spróbowałbym go otworzyć by go lepiej wysuszyć.