Re: jaki dysk twardy, maly, szybki i tani

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 01:26:10 MET

"Leszek K" a5rce1zuksi1.czpqic1oz56n$.dlg@40tude.net

> Jak to nie. Pierwsza Barracuda (ta bez numerka 27 GB) to był na żywca
> przełożony mechanizm z dysku SCSI do elektroniki IDE. Ale to były inne
> czasy, 7200 obr/sec to i tak było bardzo dużo.

  RPM:
  RPM is a measurement of how fast a hard disc's platters are spinning
  (in revolutions per minute). The faster the spin rate, the less time
  it takes for the drive to read or write a given amount of data.

Jak sama litera wskazuje -- na minutę, nie na sekundę. :) Ale to i tak szybko. ;)

-=-

Co uczynić/zrobić, aby zamontować taki ćwierćterowy :) dysk do starego komputera?
Na pewno kupić go (lub ukraść bądź inaczej wejść w jego ,,posiadanie''), ale co dalej?
Zamontować ,,kontroler'' SATA2 lub UATA133 na PCI?

A może to już nie ma sensu i trzeba raczej myśleć o sprzedaży tego, co się jeszcze
da sprzedać i kupić nowy/nowszy komputer?

Już i tak zainwestowałem 25 złotych w ten staroć -- 15 za wiatrak (najtańszy
i o dziwo świecący jak choinka LEDkami) i dwie sygnałowe tasiemki po 5 złotych...
Może lepiej sprzedać co się da (łącznie z dyskami UATA100 80 GB i 60 GB) i kupić
nową, ale tanią płytę, tanią pamięć, tani procesor i takie dyski ćwierćterowe Barracudy?

E. :)