Re: jaki dysk twardy, maly, szybki i tani

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 01:35:16 MET

"wer" eic4sh$600$1@news.supermedia.pl

> Raptor to dysk SCSI z interfejsem IDE/SATA. Nawet jego pojemnosc to
> sugeruje. Od strony mechaniki i innych rozwiazan blizej mu do SCSI niz
> dyskow popularnych ATA.

Często się nad tym zastanawiałem, dlaczego nie buduje się mechanizmów SCSI
z interfejsem EIDE... :) 15 kiloobrotów i lepsze głowice... Raptor jest na
razie cholernie drogi -- lecz i szybki!!! Może już wkrótce będą SATAniczne
dyski z mechanizmami SCSI? :) Jeśli ich pojemności przekroczą ćwierć tera,
a cena spadnie poniżej ćwierci kilozłotówek... Jeśli ich szybkości osiągną
150 MiB/s a czasy dostępu znacząco spadną dzięki kolejkowaniu... I gdy już
wejdą na dobre blureje do komputerów... Procesory ośmiobajtowe, Vista oraz
superRAMy...

W ciągu ostatnich dziesięciu lat dyski powiększyły się tysiąckrotnie, lecz
ich szybkości tak mocno nie zwiększyły się; tym bardziej ich czasy dostępu
stosownie nie zmalały... [to straszne!!!] ;)

E. :)