Re: Co tu można zmienić?

Autor: Andrzej Kaczmarczyk <andrkac.usun.mnie_at_gazeta.pl>
Data: Fri 03 Nov 2006 - 11:06:14 MET

manfred napisał(a):

> Dzieki sprawdziłem jest DMA może czas wymienić mój komp na lepszy
> model? Dzis byłem w pewnym sklepie kom. i facet powiedział mi że
> mój komp to szmelc i nic z nim sie nie da zrobić . Teraz aby być
> "trendy" trzeba mieć duo procesor ale niestety nie wywałe znowu 5
> koła na nowy komp. Jeszcze raz dziekuję.

Facet miał rację - tylko pytanie, czy potrzebujesz być trendy?
Dwa lata temu potrzebowałem podkręcić komputer to za 70 zł zmieniłem
kartę graficzną, a za drugie tyle procesor. U ciebie wyjdzie znacznie
drożej, ale 5 tys to przesada.
Poza tym - budę masz, mysz itd pewnie też... Warto skorzystać.
Z ważnych podzespołów mam nowoczesny dysk (200GB seagate, z lutego) i
roczny monitor; no, jeszcze nagrywarkę dvd. Dziś zamierzam zupgradeować
resztę komputera - za max 1.5 tys zł. Płyta (są modele ze zintegrowaną
grafiką), procek (AMD 64 pewnie), pamięć - przynajmniej jedną kość (bo
jeszcze nie wiem, czy docelowo brać 1GB czy 2GB). Zależnie od funduszy i
szczegółowych cen chcę te 1.5 tys podzielić na dwa miesiące - wtedy
druga kość pamięci i porządniejsza grafika.
I będę miał porządny komputer, a nie zbankrutuję od tego.

I znów wystarczy na 5-6 lat, a pewnie i na dłużej - bo linux raczej
zmniejsza sprzętożerność w przeciwieństwie do Windows, więc kolejny
upgrade to już będzie fanaberia.

AK.