Re: odzyskanie danych po zmianie systemu plikow.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 18:52:08 MET

"Krystian Tokarz" eickvi$jdu$1@atlantis.news.tpi.pl

> Problem jest taki ze ktos w partition magic zmienil system plikow z NTFS na
> FAT32; zainstalowal wine98 i zoorientowal sie ze mial jakes wazne pliki
> zapisane na dysku C. Jestem ciekawy czy jest jakakolwiek szansa odsyskania
> danych??

Tak, ale mała i zależy to od wielkości tej nadpisanej partycji NTFS.
Win98 zabiera kilkaset MiB i tyle nadpisałeś. Jeśli tyle miała partycja
NTFS (lub niewiele więcej) to nic nie odzyskasz, a jeśli była dużo większa,
być może odzyskasz wszystko poza tymi nadpisanymi megabajtami zajętymi przez W98. :)

Nie próbowałem, ale ponoć pomaga 'Get Data Back'. :)

Tablica MFT na NTFS (zawierająca informację o położeniu wszystkich
plików partycji -- coś na kształt FAT w FATalnych partycjach) znajduje
się zazwyczaj w środku partycji, dlatego jeśli Twoja NTFS była co najmniej
dwa razy większa niż zajęty przez W98 obszar -- masz bardzo dużą szansę na
odzysk tego, czego nie nadpisałeś. :) Może się wprawdzie okazać, że jednak
nadpisałeś coś z każdego pliku, który miałeś na tej partycji, lecz jest to
mało prawdopodobne. :)

E.