Re: drukarka do tekstu

Autor: ppview <prezentacje_at_op.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 18:38:05 MET

Andre wrote:

> HP 640C to w swoim czasie byla jedna z najtanszych (o ile nie
> najtansza) atramentowek tego producenta i wydruk jest wlasciwie
> zadawalajacy. jak sie przygladne to widze poszarpane brzegi liter ale
> nie przeszkadza to az tak bardzo. bardzo natomiast przeszkadza fatalny
> wydruk grafiki w czerni w trybie best.
>
> biorac pod uwage ze owa drukarka jest konstrukcja sprzed co najmniej 5
> lat mozna chyba zalozyc ze jakosc wydruku w najtanszych drukarkach z
> obecnej linii produkcyjnej jest lepsza niz wtedy. myle sie?

Jeśli chodzi o nowe "atramentówki" ze średniej półki to faktycznie się
nie mylisz. Już kilka lat temu drukarki typu Canon z serii "kropla 5
pikolitrów" (S530 itp.) dawały sporo mniej poszarpany druk niż ww HP
(też miałem przypadkiem okazję użytkować ten model). Obecne modele z
kroplą 1 pl i oddzielnym tuszem pigmentowym specjalnie do tekstu (np.
ip4200/5200) drukują na tyle ostro, że ograniczeniem jest raczej faktura
papieru a nie możliwości drukarki. Porównując zwykłą kartkę 80g
zadrukowaną tekstem w trybie "best" na np. ip5200 z taką samą, tyle że
na DJ640 - na pewno zauważysz _dużą_ różnicę ;-)

Minusem "plujek" jest oczywiście większa wrażliwość na jakość papieru
jak i tuszy. Z drugiej strony kupując stare wysłużone lasery należy brać
poprawkę na to że ich stan też nie pozostanie bez wpływu na jakość wydruku.

BTW - jak masz wszystkie peryferia podpięte pod UPS'a o niedużej mocy to
  ostrożnie podchodź do laserówek. W czasie pracy potrafią pobierać
nawet 400W, więc o wywalenie bezpiecznika nietrudno jak sie ma mały
"magines mocy"!

Pozdr.