Re: Grafa do 500zł

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 18:12:02 MET

ocdfgdoisg <hdfgdjb@op.pl> wrote:

> Jednak kupię tą grafe :
> http://allegro.pl/item138539220_galaxy_7300gt_500_1400mhz_256mb_7300_gt
> _1_2ns_.html

            Szczerze mowiac bez sensu. W tej samej cenie masz Galaxy w wersji
7600GS@GT, 128 MB takiej samej pamieci i takie chlodzenie, za 20-30 zl
wiecej wersje Zalmanowska.

> Czy dobre jest to PCB w GF 7300GT ?? Bo widze że nie ma tego
> głośniczka co w starszych PCB, a jak wypada nowe PCB w Porównaniu ze
> starym ??

            PCB u galaxy jest dobre (krotkie i ladne chlodzenie kosci z
radiatorkami przez wbudowany wentylator) i jest wspolne gla 7300GT/7600GS.
Buzer i przelacznik biosow byl tylko w 7600GS, dlatego w tym 7300GT jest
puste miejsce. IMHO obie te rzeczy sa calkowicie niepotrzebne i tylko
podbijaja cene - dobrze ze Galaxy wypuscilo serie 7600GS w nizszej cenie i
pozbawiona tych dodatkow. A jesli chodzi o projekt plytki to ja bym sie
martwil raczej czym innym - oszczednosciom na komponentach. Zastapiono w
niej czesc kondensatorow solid state zwyczajnymi elektrolitami i
wykastrowano regulator napiecia w stosunku do wersji jakie byly dostarczane
redakcjom do trestow, ponadto to zwykle chlodzenie i nie ma radiatorkow na
pamieciach - nie mysl nawet ze osiagniesz takie wyniki OC jak w testach
kart na portalach technicznych, Wogole w tej wersji Galaxy dobra jest tylko
pamiec - reszta pociachana bardzo ze az mam wrzenie ze ktos zamienil
pudelko bi to nie ma prawa nazwyac sie "premium".

> I do tego freezone :
> http://allegro.pl/item138763454__pentagram_freezone_xc_70_cu_nowosc_na_
> grafike_.html

            Kombinujesz jak kon pod gore. Doplacisz 59 zl+koszt przesylki,
ryzykujesz uszkodzenie rdzenia GPU i od razu tracisz gwarancje jak ktos
zorientuje sie w zmianie chlodzenia. Za 20-30 zl wiecej masz fabryczna
wersje Galaxy z Zalmanem aluminiowym. Jak karte szlag trafi to sie nie
przejmujesz niczym i po prostu oddajesz na gwarancji bez duszy na ramieniu.
Miedziak do tego rdzenia nie jest potrzebny, wystarczy Zalman alumionwy/

Poza tym po cholere ja dawalem msg-id do watku w ktorym dzielilem sie
podobnymi watpliwosciami i pytalem ZAPALONYCH GRACZY o opinie (kto jak kto
ale oni wiedza najlepiej bo graja na codzien). Z tego watku jasno wynika ze
za ta cene (~440 zl) to warto brac tylko 7600GS 128MB a nie 7300GT 256 MB,
mozna jedynie zastanawiac sie nad doplaceniem 100 zl do wersji 256MB ale
wylacznie w przypadku 7600GS!

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl