Re: zasada działania napędów MO

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 17:23:19 MET

Brodi napisał(a):

> rozmagnesuje się tylko wtedy jak osiągnie wysoką temperaturę, dlatego te
> dyski są podatne na wysokie temperatury, jakie dokładnie to nie wiem ale
> coś ponad 80 stopni :]

WSZYSTKO co jest namagnesowane rozmagnesuje się, gdy osiągnie
(odpowiednio) wysoką temperaturę. ;)

> normalnie możesz sobie przykładać magnes i wystawiać je na światło i
> teoretycznie niczym im to nie szkodzi.

Hmm... Mi nie chodziło tyle o rozmagnesowanie się pod wpływem warunków
zewnętrznych, ale o samoczynną utratę właściwości magnetycznych. Tyle
tylko, że odczyt tego nie zależy od tego czy dany punk na powierzchni
dysku generuje odpowiednie pole magnetyczne, ale od tego, czy posiada
odpowiednie właściwości optyczne. A więc czy w miarę utraty zdolności
magnetycznych przez ten punkt zmienia się również sposób, w jaki odbija
laser? To znaczy fakt namagnesowania i właściwości optyczne są ściśle ze
sobą powiązane cały czas, czy chodzi tylko o to, żeby dał się
odpowiednio namagnesować na początku i potem zostaje już sam odpowiedni
współczynnik odbicia bez względu na namagnesowanie? Wiem, trochę
zagmatwałem w gruncie rzeczy proste pytanie. ;)

> z drugiej strony nic w naturze nie jest trwałe, czas pokaże. ze względu
> na to że jest w obudowie wydaje się o wiele trwalszy od płyty CD czy DVD.

To jest wiadome - chroni (w pewnym stopniu) nawet przed głupotą ludzką. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/