Re: His Radeon 9800Pro IceQ + Epox 8Rda3I lub Gigabyte 7VASFS

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 10:12:24 MET

awalon@gazeta.pl <awalon@gazeta.pl> wrote:

> czy ktoś z Was używał Radeon'a 9800Pro na którejś z wymienionych w
> temacie płyt?

            Ja. Co prawda nie wspomnianego HiSa ale jeszcze bardziej wymagajacego
Sapphire R9800PRO 256 MB DDR2 na Epoxie 8RDA3I rev 3.1. Taka konfiguracja
dziala OK, ale wymaga naprawde _mocnego_ zasilacza.

> Zakupiłem grafikę na allegro i nie startuje mi na żadnej.

            A jestes pewny na 100% ze jest sprawna. Na Allegro rozne rzeczy sie
sprzedaje a i w transporcie przewoznik mogl go "poturbowac". Sam kupilem
kiedys na Allegro R9800PRO i niby glupstwo - jeden kondensator solid state
byl wybrzuszony (w tym konfigu splalil sie chyba zasilacz wlasnie pod
obciazeniem tego R9800PRO) i karta nie byla do konca stabilna w 3D.
Na szczescie trafilem na uczciwego i konkretnego sprzedawce.

> Posiadam Zasilacz Chieftec'a 360W. Oczywiście dodatkowe zasilanie do
> karty podłączone.

            Czyli zasadniczo powinno byc OK. Nawet jakby nie wyrabioal do konca w
3D to podniesc sie powinien bez problemow.

> Chłodzenie od grafiki się załącza, a monitor czarny.
> System chyba startuje (po resecie i podłączeniu starej grafy sprawdza
> dysk w poszukiwaniu błędów). Przy starcie systemu słychać jeden dłuższy
> i dwa krótsze dźwięki.

            Jesli jedna z plyt na ktorej podlaczyles ta grafike to Epox 8RDA3I to
masz na niej dwucyfrowy wyswietlacz z postcode. Sprawdz na jakim kodzie
zatzymuje sie uruchamianie systemu i sprawdz na kocu instrukcji do plyty co
to jest (podane bardzo ladnie) lub napisz tutaj - w kocu po to jest ta
fajna funkcja Epoxa.

> Może macie jakieś pomysły?

            jw. Od wszego zlego zaladuj ustawienia domyslne setupu, zrezygnuj
tymczasowo z OC CPU jesli tak masz ustawione i wylacz dla AGP sideband i
FastWrites oraz ustaw AGP z x8 na x4 w setupie. Te ostatnie opcje powinny
zmienic sie domyslnie ale roznie bywa. Ostatnio na Asrocku 939DualSATA2
zaskoczylo mnie to, ze przed zmiana R9550 na TNT2PRO wylaczylem ladnie
SB/FW i zmienilem tryb z AGP x8 na x4 do tej zmienianej grafiki ale jeszcze
przed wyjeciem R9550. No i co ciekawe po wlozeniu TNT2PRO diagnostyki
wkrywaly ja jako AGP 2.0 oczywiscie ale dzialajaca w trybie x2 i z poziomu
OSa/sterownikow/tweakerow nie dalo sie tego zminic. Dosc mozno mnie
zdziwilo ze po ponownym wejsciu do setupu ustawienia z momzliwych teraz juz
nie x8/x4 byly x4/x2/x1 (to normalne w przypadku karty AGP 2.0 choc
zdziwila mnie dostepnosc trybow z AGP 1.0 x1/x2 na plycie AGP 3.0) ale
setup po swojemu przyjal ustawienie nizsze (czyli teraz x2) zamiast
wymuszonego wczesniej x4. Czasami logika dzialania setupu jest niezbadana
;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl