Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 20:33:48 MET

Dnia Mon, 30 Oct 2006 16:27:34 +0100, Maciek napisał(a):

> Po latach pracy przy CRT przesiadlem sie pare dni temu na LCD. Wybor (po
> konsultacjach i ogledzinach) padl na HP LP2065.
>
> W sklepie bylo OK, w Internecie nikt nie narzekal - a u mnie po paru
> godzinach patrzenia na tekst zaczal sie horror. Jakosc obrazu jest bardzo
> wysoka, ale nie moge znalezc dobrego ustawienia parametrow monitora. Oczy
> mecza mi sie blyskawicznie i wychodza z orbit. Sprzet podlaczony jest do
>[...]

Po pierwsze włącz ClearType. Jeśli używasz Windows XP to dodatkowo użyj
ClearType tuning. Jeśli nie masz zainstalowanego, to ściągnij ze strony
Microsoftu i zainstaluj. Pojawi się wtedy ikonka od tego w Panelu
Sterowania.
Po drugie, jeśli nie da się wystarczająco obniżyć poziomu jasności
poprzez regulację mocy lamp, to znaczy że monitor jest kiepski i nie da
się z tym niestety wiele zrobić. (zmieniając parametry w samej karcie
graficznej obetniesz ilość wyświetlanych odcieni, itd.)
Np. w starym poczciwym Samsungu 213T można zejść z mocą lamp do
poziomu, który pozwala na komfortową pracę przy minimalnym oświetleniu.
Wszyscy producenci chwalą się przeważnie maksymalną jasnością i ludzie
nie zwracają uwagi na drugą stronę, a potem pojawiają się problemy...

--
Mr.FX [ myryfykysy ]