Kalibracja monitora LCD

Autor: Maciek <docktor_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 Oct 2006 - 16:27:34 MET

Po latach pracy przy CRT przesiadlem sie pare dni temu na LCD. Wybor (po
konsultacjach i ogledzinach) padl na HP LP2065.

W sklepie bylo OK, w Internecie nikt nie narzekal - a u mnie po paru
godzinach patrzenia na tekst zaczal sie horror. Jakosc obrazu jest bardzo
wysoka, ale nie moge znalezc dobrego ustawienia parametrow monitora. Oczy
mecza mi sie blyskawicznie i wychodza z orbit. Sprzet podlaczony jest do
DVI i pracuje w rozdzielczosci 1600x1200@60Hz. Probowalem zmienic
oswietlenie pokoju - bez wiekszej roznicy. Zmiana swiatla jarzeniowego na
zarowe nie pomogla. Sile lamp mam juz skrecona na zero. Wszelkie porady
mile widziane.

Czy istnieje jakies narzedzie, ktore pozwala przestestowac wszystkie
dostepne kombinacje jasnosci, kontrastu, korekcji gamma, temperatury
kolorow i co tam jeszcze da sie zmienic? Gdybym chcial robic to recznie, to
zajeloby mi to rok.

--
pozdrawiam,
Maciek