Problem z dyskiem twardym

Autor: M. <maveriq_at_interia.pl>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 15:20:31 MET

Szanowni Grupowicze!

Siadł mi dysk twardy. Trochę mi go szkoda. 120 GB, "prawie nówka" (dopiero
co się gwarancja skończyła ;-> ). Model Western Digital WD 1200JB. Sektor
rozruchowy chyba jest ok. Komputer dobrze go wykrywa, chociaż nie da się go
sformatować. Pierwsze 42 Mb jest ok. Póxniej zaczynają się problemy.
Próbowałem HDD regeneratorem 1.51. Naprawia i jest skuteczny, ale według
moich obliczeń w takim tempie dysk byłby gotowy za jakieś 3 lata. W związku
z tym mam parę pytań:

- jak skutedznie i w miarę szybko przeskanować dysk twardy, tak żeby
oddzielić (odznaczyć) uszkodzone sektory od dobrych. Scandisk odpada -
wiesza się po przeskanowaniu 9% i wyświetla komunikat, że nośnik uszkodzony
- czego później ewentualnie uzyć, żeby spróbować naprawić uszkodzone sektory

Tak jak już wspomniaem: sektor rozruchowy jest ok. Komputer go dobrze
wykrywa. Uszkodzona jest chyba struktura dysku. Dość poważnie bo chyba z 80%
powierzchni, no ale nie śmierdzę ostatnio groszem, więc nawet jeżeli udałoy
się odzyskać 20-30 GB, to i tak by mi się opłacało. Możecie coś poradzić?

pozdrawiam - Miłosz