p³yt[k]a [jako¶æ nagrywania p³yt] DVD w Toshibie

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 29 Oct 2006 - 11:29:02 MET

Uda³o mi siê znale¼æ na opakowaniu p³yt (TDK DVDx8) informacjê
o dozwolonej temperaturze przechowywania tych p³yt -- od -5 do
oko³o +55 stopni Celsjusza. Jak siê to ma do temperatury, jaka
panuje wewn±trz nagrywarki w trakcie nagrywania. W mojej nagrywarce
jest zdecydowanie wiêcej, a komputer nie ma obudowy i ch³odzenie
napêdu jest co najmniej bardzo dobre. Wiadomo, ¿e im bli¿ej do
koñca p³yty -- tym cieplej, ale czy kto¶ zna konkretne warto¶ci
tych temperatur?

Byæ mo¿e moja nagrywarka po prostu niszczy p³yty temperatur±, jaka
w tej nagrywarce panuje? Zapewne nie, bo gdyby tak by³o, Toshiba by
wywierci³a kilka otworów wentylacyjnych w obudowie, podczas gdy ponoæ
w swoje obudowy poczê³a wk³adaæ wnêtrza swego konkurenta -- Pioneera.

Z innej strony, skoro s± nagrywarki Toshiby zewnêtrzne, a brak
wewnêtrznych -- mo¿e jednak to temperatura jest powodem smutnych
statystyk -- jedna p³yta nagrana, kilka popsutych...

A mo¿e siê mylê co do tego, ¿e Toshiba zarzuci³a produkcje swoich
nagrywarek i montuje do swoich obudów cudzy napêd? Mo¿e nadal
produkuje wewnêtrzne, desktopowe napêdy swojej produkcji?

E.