Re: Notebook i UPS

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 22:22:00 MET DST

Uzytkownik "Johnny" <moja_ocena@gazeta.pl> napisal w wiadomosci
news:12vmuzps7b41v$.1dpu5niq3ifp5.dlg@40tude.net...
> Witam
>
> Mam notebooka, ale bez baterii, niestety zle uzytkowalem i padla :/
> Mam za to UPSa jeszcze ze stacjonarnego kompa mi zostal.
> I zaswitalo mi, zeby notebooka podlaczyc do UPSa, bo czemu nie, tym
> bardziej ze ostatnio u mnie zaniki napiecia to standard.
> I pojawil sie klopot z okablowaniem, nie potrafie znalezc kabla, ktory
> pozwoli mi polaczyc UPSa z zasilaczem notebooka, a nie chialbym robic
> jakichs karkolomnych przejsciowek. Czy sa takie kable czy po prostu musze
> kombinowac?

To zalezy, jakie masz wejscie do zasilacza - zazwyczaj albo jest to plaski
kabel (2 dziurki) albo koniczynka (3 dziurki) albo jakis dedykowany. Kupilem
kiedys na allegro taki kabel na koniczynke (z jednej strony gniazdo
zasilajace, ktore pasuje do UPSow, z drugiej koniczynka), innych nie
widzialem... Ale nawet jesli nie ma, to z przejsciowka nie ma problemu -
bierzesz zwykly kabel do UPSa (tzw przedluzacz zasilania do kompa), bierzesz
drugi (taki jak od zasilacza laptopa), kazdy z nich tniesz w polowie i
drutujesz... Zadna filozofia, kazdy elektryk zrobi ci to z zamknietymi
oczami :)

Pozdrawiam
Michal