Re: TOSHIBA CD/DVDW SD-R5372

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 14:07:20 MET DST

"Netx" 45432be1$0$17959$f69f905@mamut2.aster.pl

> Moja odczytuje wszystkie nagrane przez siebie bez błędów płytki tzn.
> najstarsze są z przed roku.
> Szczególnie lubi Traxdata (takie były dołączone do BOX'a). Na cdrinfo.pl
> (chyba na forum) były robione testy i też traxdata okazały się najlepsze dla
> tej nagrywarki. O ile mi wiadomo to lepsze są płytki +R pod względem
> korekcji błędów i takich staram się używać.

No właśnie. A ja preferuję minusy, albowiem są po prostu większe
o te 7 mega, co dla mnie jest istotne. Plusy są lepsze, ale przez
pomyłkę kupiłem plusa (wybrałem akurat to, co się mieści na plusa)
i ów plus (EMTEC) -- też do śmietnika...

> Niemniej muszę przyznać że też mam lekką awersję do tej nagrywarki ze
> względu właśnie na niską jakość zapisu

No właśnie. :)

> i brak możliwości sprawdzenia jakości zapisu po nagraniu płytki.

Gdyby nagrywarka nagrywała bardzo dobrze -- można by uznać to posunięcie
producenta za coś na kształt nieśmiałości wobec nagrywanej doskonałości,
ale tutaj to jest po prostu ukrywanie tragicznej prawdy. :)

> Ostatnio doszedłem do wniosku że backup na zewnętrzny dysk podpięty przez
> przejściówkę USB jest pewniejszy od płytek.

To już raczej tragedia. :) Niestety i ja nie mogę uznać płyt nagranych przez
tę nagrywarkę za pewne. :) Stale którąś trzeba skopiować, a kopiowanie takowe
zazwyczaj oznacza zużycie kolejnych kilku sztuk, z których co najwyżej jedna
będzie dobra, i to nie przez kilkadziesiąt (30-100) lat, ale przez kilka miesięcy.

Właśnie skopiowałem Sony -- zużyłem [tylko] dwie TDK. :)
Sony nagrałem 2003.03.01, a wczoraj znalazłem na niej błędy.

E. :)