Re: NTLDR is missing ale problem sprzetowy

Autor: Szymon Wróblewski <smiecii_at_pocSPAMMzta.onet.pl>
Data: Sat 28 Oct 2006 - 08:36:39 MET DST

> Mam taki ciekawy problem Uruchamiam na swoim kompie linuxa Aurox 12 1
> dVD (wersja live) i po zamknięciu i uruchomieniu kompa mam komunikat
> NTLDR is missing (na kompie windows XP prof)
> Nie startuje też z flopa, ciemny ekran
> Reset nie pomaga
> wyłączenie zasilania na chwilę i włączenie kompa rozwiązuje problem
> dlatego piszę, że to problem sprzętowy. Może Linux inaczej odwołuje
> sie do dysku (inny sposob adresowania) nie LBA np i to jakos zostaje i
> dopiero wraca po ponownym właczeniu zasilania? przecież po resecie
> płyta na nowo wykrywa dysk...

Tu tkwi szkopuł. Reset sprzętowy nie jest równoważny uruchomieniu
komputera. Samo wykrycie dysku to jeszcze nie wszystko przy rozruchu
komputera. Prawdopodobnie inaczej przydzielana (lub nie przydzielana)
jest na nowo reszta zasobów.
Różnice w obu trybach można zaobserbować m.in podłączając karte
diagnostyczna i sprawdzając jakie kody przekazuje bios.

--
Pozdrawiam
Simon