Re: Wielordzeniowosc - konkretne pytanie

Autor: <tantui_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 14:33:53 MET DST

Robert Winkler napisał(a):

[...]
> Aby sporzystac z tej gigantycznej mocy obliczeniowej trzeba jednak pokonac dwa problemy
> Pierwszym jest odnalezienie lub stworzenie wektorowego algorytmu
> rozwiazujacego twój problem matematyczny.
> Drugim jest odpowiednie zaprogramowanie jednostki vertexów znajdujacej sie w GPU
> tak aby wykonal dla ciebie sposowne obliczenia.
> Pierwszy problem musisz rozwiazac zamodzielnie
> gdyz tylko ty znasz tematyke obliczen którymi bedziesz sie zajmowac.
> Jesli chodzi o drugi, to muszisz odnalezc biblioteke
> która pozwoli ci wydobyc moc kryjaca sie w GPU.
[...]

Koncepcja ciekawa, ale w praktyce nierealna. Czesc kodu, ktora ja
zamierzam napisac jest duza objetosciowo, ale zajmuje malo czasu
procesora. Czescia ktora bedzie najbardziej wymagajaca obliczeniowo
jest procedurka diagonalizujaca duza ilosc sredniej wielkosci dosc
wrednych zespolonych macierzy. A zeby taka PRZYZWOITA procedurke
napisac samemu, to trzeba sie na tym znac, bo z tego co slyszalem, to
zadanie nie jest calkiem trywialne. Mysle wiec, ze zebym ja prosty
fizyko-chemik zaprogramowal efektywnie taka procedurke na GPU, to
musialoby w Wisle tak duzo wody uplynac, ze sprawa jest po prostu
nieoplacalna ;-)

Ale dzieki za pomysl :-)

Pozdrawiam

Piotr