Re: RAID5

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Wed 25 Oct 2006 - 19:51:24 MET DST

bohateur wrote:

> Najlepiej uzywac na przyszlośc hotsparów tzn dodatkowego dysku który w
> razie awarii automatycznie przejmuje funkcję dysku uszkodzonego. Twój
> RAID5 byłby troche mniejszy - miałby 3 dyski, 4 ty by czekał aż padnie
> 2gi. Teraz byś już miał działające i miał czas na wymianę tego co padł i
> zrobienie z niego hotspare'a.

Od soboty trochę (właściwie to dużo) poczytałem nt. Też bym przeznaczył
jeden z dysków na hotspare dla tej macierzy - gdyby tylko RAID5 był sens
na tym stawiać (zwykły serwer plików na Sambie - IMHO RAID0+1 byłby
najlepszy).

Wracając do tematu. Już wiem, że nie da rady odtworzyć macierzy bez nowego
dysku. Na szczęście udało mi się odbudować macierz. Okazało się, że dysk
nie był uszkodzony - po prostu wypadł z macierzy (kabelek się odłączył -
przemeblowanie serwerowni było i jakoś się stało). Co lepsze, osoba
odpowiedzialna za ten komputer próbowała jakoś sytuację ratować (komputer
przestał startować), niestety przy okazji pomieszała wtyczki (jeden z
dysków wylądował na innym kanale). Żeby jeszcze bardziej mi dopiec, ten
człowiek był tak zawzięty przy podłączaniu, że powyginał piny we
wtyczkach. Oczywiście na pytanie "Czy coś było robione z tą maszyną?",
odpowiedź brzmiała: "Ja nic nie ruszałem!".

Niestety jeszcze nie udało mi się odratować danych (system nie startuje z
dysków) - powoli tracę nadzieję. Kontroler to Infortrend IFT-2101 i w tej
chwili nie mogę do niego żadnych sterowników wygrzebać :/.