Re: GF6600GT czy 7300GT?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 24 Oct 2006 - 13:07:03 MET DST

MX <maurycyj@poczta.onet.hahaha.pl> wrote:

> No zgadza się, ale tamta jest jak teraz widzę 80PLN droższa.

            To zalezy od skelpu: u siebie widzialem (jak jeszcze byly w lecie
ale wtedy nie przymierzalem sie do gierek i zmiany grafiki - wolalem w
wolnym czasie pojezdzic na rowerze, poplywac czy isc na spacer z psem)
roznice byly rzedu ~30 zl. Wieksza byla miedzy wersja zwykla a Zalmanowska
i w sumie miedz najprostsza Galaxy 7300GT 128 DDR3 a najlepsza z Zalmanem
i 1,2 ns pamiecia wynosila w sumie ~80 zl.

> A z powodu jej dostępności mam tą pierwszą :)

            Wiesz sam sie zaczynam zastanawiac czy jej nie wziac bo tej 1,2ns ze
swieca szukac a pogoda coraz bardziej pod psem. W jakis deszczowe mroczne
popoludnie moze wreszcie zmierzylbym sie z DoomemIII itp. bo na
R9550@R9600(PRO) nie mialo to wielkiego sensu, a tym bardziej teraz na
TNT2PRO ;>

BTW:
Ludzie majacy te 2 wresje Galaxy 7300GT 1,4 i 1,2 ns mowia (nie mam jak
tego zweryfikowac) ze w sumie to i tak na jedno wychodzi czy sa kosci 1,4
czy 1,2 ns bo i tak kreca sie max na 1800 MHz (900DDR) a roznia sie glownie
tym ze 1,2 ma juz radiatorki, do wersji 1,4 trzebaby je dokupic by nie
spalic pamieci. Na pierwzy rzut oka bez sensu ale cos w tym jest bo
problemem moze byc niedowoltowanie pamieci, przez co wersja 1,2ns mimmo
POTENCJALNIE wiekszego potensjalu OC i tak nie pojdzie wyzej niz te 1800
MHz, ak samo jak zasilana tym samym napieciem wersja 1,4 ns. To tez moze
byc przyczyna (nie wyrabiajaca przetwornica napiecia na karcie) ze wersja
256 MB z takimi samymi pamieciami kreci sie gorzej niz wersja 128 MB.
Raz ze drozsza o 100 zl, dwa ze w sumie WOLNIEJSZA bo przy karcie tej klasy
256 MB i tak sie nudzi praktycznie bezczynnie.

Druga sprawa: mocno zastanawiam sie czy wziac tego Galaxy 7300GT czy tez
tak samo zaprojektowana 7600GS (w koncu to 8 potokow, 12PS i 5 VS oraz
technologia 90nm zamiast odpowiednio 4/8/4/110nm - na marginesie: wszystkie
recenzje porownujace galaxy 7300GT i 7600GS autorzy dziwia sie dlaczego
7300GT bardziej sie grzeje - jak ma sie bardziej nie grzac skoro jest w
starszym procesie 110nm a nie 90nm). I tu pytanie do zapalonych graczy: o
ile wiadomo ze dodatkowe r potoki, 4PS i 1VS przydadza sie w kazdej gierce
to jaki jest sens branie karty wydajnosci 7600GS z 256MB a nie 128 MB.
Ja tam gram od przypadku do przypadku (ostatnio z ponad rok temu w FarCry)
i gry sprawdzalem to ostatnim razem 256MB na karcie tej klasy bylo na nic.
No ale wiadomo ze silniki gierek i tzlozonosc tekstur sie rozrasta, dzis
nawet do kastratow w stylu GF FX5200 wpycha sie nie wiadomo po co 256 MB
wiec moze obecnie wiekszosc gierek pisana jest juz tak by wyklorzystac te
256 MB i obecnie/lada chwila tylko 128 MB nawet bardzo szybkiej pamieci
lokalnej bedzie sporym ograniczeniem. Jak to wyglada w praktyce w gierkach?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl