Re: Celeron czy Athlon??

Autor: Mr Rek <mrrek_nospam_at_op.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 22:23:22 MET DST

Użytkownik "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ehj7l6$1jb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Obiektywnie i zdecydowanie Athlon. Lepszy praktycznie pod każdym względem.

A w mojej konkretnej konfiguracji - zdecydowanie lepiej się cały system
restartuje... i to tak sam z siebie - podczas pracy.
A poważnie: Athlon 64 X2 3800+, Asus A8NE-FM na NIDIA nForce 4, 1 GB DDR II.
Miałem Celerona D 3 GHz - nie wiedziałem ponad rok co to znaczy "zawieszenie
systemu". Teraz testuję już drugi komputer AMD + NVIDIA - nie pamiętam co to
znaczy stabilna praca. Twarde restarty w najmniej spotykanych momentach :(
Pierwszy komputer oddałem jako wadliwy, obraziłem się na firmę - kupiłem
gdzie indziej "markowy" a nie składak (konfiguracja powyżej) i to samo. Nie
wiem - prawdopodobnie drivery mojej "trzódki" do tego podłączonej nie
najlepiej są napisane dla AMD... albo zestaw softu, który stosuję. Główne
zastosowanie komputera: Skanowanie i obróbka zdjęć, mastering DVD. Owszem,
pracuje wydajniej od Celerona D, tylko nigdy nie wiem kiedy tą pracę
"przerwie" :(
Co może być nie tak? Czy na prawdę AMD + NVIDIA strzeliły jakiegoś "gola"?
Dodatkowy sprzęt podłączony do zestawu z zewnątrz (+ drivery producentów)
to:
Skaner Epson Perfection 4490 Photo, drukarka Canon iP4200, monitor LCD
Samsung SyncMaster 173P Plus (z zainstalowanym softem do pivota).
Soft: baardzo stary Picture Publisher 8 powodował "atrakcje" po ~1 minucie
pracy - nawet nie nadążałem zapisać prac - odinstalowałem.
Epson Scan - po paru minutach pod warunkiem równoczesnego słuchania mp3 z
Windows Media Playera (uwaga! Sam Media Player stabilny, sam Epson Scan
również... Oba działające równocześnie - gwarancja twardego restartu!)
...no i czasem przy zbyt długim przeglądaniu grup dyskusyjnych MS OE (ja
wiem - lamer korzystający z Outlooka - nie należy takiemu odpowiadać) też
następuje twardy restart.
Przetestowałem już dwie maszyny: 1 składak z małego sklepiku komputerowego i
1 gotowy PeCe renomowanego producenta z preinstalowanym systemem...
zachowanie to samo. Czy ktoś miał podobne przejścia?

----
Pozdrawiam
Mr Rek