Re: system przerwan, zmiana

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 12:37:37 MET DST

Tomaszek napisał(a):
> [...]
> zawiedzie.Problem z rozruchem zdarzał się jeszcze od czasu do czasu,
> dopóki nie wyjąłem wspomnianego modemu.Od tamtej pory nie zdarzyło się
> tak ani razu, żeby komputer miał jakikolwiek problem ze startem, ani
> podczas użytkowania(a minął już ponad rok)

Skąd wiesz, że to był problem autokonfiguracji? Może
po prostu ta płyta jest niezgodna z tą kartą?

> Wydaje mi się, że takie sytuacje będą się zdarzać coraz
> częściej.Powoduje to mnogość producentów części.Chyba już na porządku

Ale dobrze określone standardy pomagają to zwalczać. Mimo
wszystko z PCI jest mniej problemów, niż kiedyś z ISA i VLB.
Mimo autokonfiguracji ;)

> [...]
> sprzedawcy: "skoro sprzedałem panu sprawną pamięć, to o co panu
> chodzi..." I dlatego ja od samego początku jak tylko zaczęły się

Dlatego kupując pamięci warto wybrać dobry sklep, a nie
kupować tam gdzie najtaniej.

BTW co do autokonfiguracji PCI: rezygnacja byłaby w zasadzie
niemożliwa. Karty nie tylko wymagają przerwań, ale też
obszarów we/wy, obszarów pamięci i konfiguracji arbitrażu
magistrali. Poza tym do dyspozycji często masz tylko cztery
linie przerwań faktycznie i nawet ręcznie nie usunąłbyś
co niektórych konfliktów. Pomijam przypadki, gdy z powodu
błędu płyty lub karty niemożliwa jest wręcz komunikacja
po magistrali PCI -- wtedy również ręczna konfiguracja nic
nie da.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |