Re: ładowanie systemu [lame]

Autor: MarcinCz <temp122_at_gazeta.pl_WYTNIJ_TO>
Data: Sun 22 Oct 2006 - 22:34:16 MET DST

Dnia Sun, 22 Oct 2006 22:09:58 +0200, AD napisał(a):

> Witam. Mam taki problem, który mnie irytuje. Podczas uruchamiania kompa
> wyświetlają się różne ekrany. Pierwszy ekran jest io BIOSie, o Energy Star
> i takich tam, pokazuje dyski i napędy oraz symbol płyty głównej, a także
> daje możliwość wejścia do BIOSa po naciśnięciu DELete. Zwykle po tym
> ekranie zaczynał się ładować Windows (xp pro), ale od jakiegoś czasu tak
> się nie dzieje. Pojawia się drugi ekran na którym wyświetla się, to co
> poniżej przedstawiam:
>
> MBUltra133 (PDC20276) (tm) BIOS Version 2.201020.13 (c) 1999-2001
> PromiseTechnology, Inc. All right reserved.

> [...]

Nie wiem jaką masz płytę, ale to jakiś zintegrowany kontroler RAID.
Wyłącz w BIOSIE:
# Onboard H/W RAID Controler/MBUltra133 RAID Controler

    * Dostępne opcje: Enabled/Disabled
      Włącza lub wyłącza zintegrowany kontroler RAID dla dysków IDE.

# RAID Controler Function/RAID Controler MBUltra133 Function

    * Dostępne opcje: RAID/ATA
      Funkcja ta ma zastosowanie jeśli została włączona jedna z opcji RAID
Onboard H/W RAID Controler lub MBUltra133 RAID Controler. Określa tryb, w
jakim ma pracować dodatkowy kontroler RAID zintegrowany z płyta główną.
Może to być tryb RAID wykorzystujący macierz dyskową lub standardowy tryb
kontrolera IDE - ATA.

Marcin