Re: Adapter SATA->USB [lekkie OT]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 19 Oct 2006 - 19:27:02 MET DST

Użytkownik "Netx" <user72cut-it-out@go2.pl> napisał w wiadomości
news:453769e0$0$17942$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Mam pytanie czy jeśli dysk był zformatowany i używany przez interfejs
> SATA, to czy po podłączeniu go przez adapter USB (np.
> http://tinyurl.com/y98wb3) będzie od razu prawidłowo widoczny w Windows.
> Chodzi mi o to czy dane się zachowają, czy też będę musiał go od nowa
> partycjonować, formatować?
>
> Pytam o to ponieważ mam następującą wątpliwość:
> teraz w biosie jest o ile pamiętam dysk jest ustawiony na AUTO (do
> wyboru Auto, Large), a po podłączeniu adapterem USB nie wiem czy zachowa
> się takie same adresowanie sektorów (czy też co kolwiek do czego służy ten
> [...]

Nie powinno być żadnych problemów. Dla pewności dopilnuj, żeby dysk był
zawsze wykrywany w jeden sposób, czyli jeśli przekładasz go pomiędzy
komputerami to każdorazowo wymuś w BIOS-ie tryb LBA, który jest standardem.
Podpięcie pod USB w systemach Windows powinno zawsze skutkować przyjęciem
domyślnej adresacji LBA.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/