Adapter SATA->USB [lekkie OT]

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Thu 19 Oct 2006 - 15:02:18 MET DST

Mam pytanie czy jeśli dysk był zformatowany i używany przez interfejs SATA,
to czy po podłączeniu go przez adapter USB (np. http://tinyurl.com/y98wb3)
będzie od razu prawidłowo widoczny w Windows.
Chodzi mi o to czy dane się zachowają, czy też będę musiał go od nowa
partycjonować, formatować?

Pytam o to ponieważ mam następującą wątpliwość:
   teraz w biosie jest o ile pamiętam dysk jest ustawiony na AUTO (do wyboru
Auto, Large), a po podłączeniu adapterem USB nie wiem czy zachowa się takie
same adresowanie sektorów (czy też co kolwiek do czego służy ten wybór Auto,
Large) .

Drugie pytanie to czy przełączeniu dysku zworką z Sata2 do zwykłego Sata
dane się zachowają i będą widoczne pod Windows, czy też trzeba go od nowa
formatować?

(HDD 250GB SATA2 Samsung)

Pozdrawiam,
Marek