Re: uratowac twardy dysk

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 16:56:14 MET DST

"CookieMonster" bed0drmgm1a8$.dlg@monster.pl

> w raporcie powtarza sie jeszcze taka informacja

> Cable Test - 64 Errors

0. No to sprawdź ,,kabel''. :)
1. U mnie BIOS raz wykrywa/rozpoznaje dyski prawidłowo i dziesięć
   razy nie wykrywa wcale jednego lub obu. I nie przeszkadza to
w późniejszej pracy z tymi dyskami.

"CookieMonster" 1hrwqy301dupy.dlg@monster.pl

[..]

> Ktory Paragon polecasz do tego zadania? (Partition Manager, Drive Backup)

I jeden kopiuje, i drugi. I zapewne jeśli jeden nie da rady, i drugi nie pociągnie. :)

Ważne: Po skasowaniu partycji z dysku-kopii nie należy restartować komputera, ale od
       razu odkasować je. :) W MBRze jest zapisane położenie partycji Primary oraz
położenie partycji Extended. Położenie partycji logicznych pod partycją Extended
jest zapisane w partycji poprzedzającej daną partycję lub (używając skrótu myślowego)
w BS partycji Extended. Po skasowaniu partycji Primary i Extended z dysku-kopii skasuje
się w MBRze dysku-kopii wpisy o tych partycjach a po odkasowaniu tych partycji wstawi
się do tegoż MBRu poprawne dane. Logicznych partycji nie należy kasować pojedynczo,
ale skasować partycję Extended, w której są te logiczne.

E.