Czy "zbyt szybki" procesor ruszy?

Autor: Marcin <mšćg_at_gšdów.wršcłšw.pl>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 16:25:48 MET DST

Witam,
zdaję sobie sprawę, że nikt raczej nie odpowie mi na pytanie dotyczące
mojej konkretnej konfiguracji, ale może chociaż przez analogię otrzymam
jakąś odpowiedź.
Otóż posiadam płytę główną (P4VXAD), która pozwala mi na zainstalowanie
maksymalnie procesora P4 2,4GHz (Northwood z FSB 400MHz) taktowanego 100
x 24. Mnożnik x24 to maksimum dla tej płyty. Czy kupując szybszy
procesor, np. 2,5GHz lub 2,6Ghz (oczywiście z FSB 400MHz), można zmusić
go do pracy jako 2,4GHz czy uniemożliwi to na przykład blokada mnożnika
(albo inna dająca się przewidzieć przeszkoda)? W biosie co prawda jest
opcja wyboru mnożnika, ale z tego co pamiętam wszelkie blokady zawsze
miały wyższy priorytet. Probówał ktoś takich konfiguracji na
northwoodach lub podobnych P4 i może się podzielić zdobytym
doświadczeniem?
Z góry dzieki i pozdrawiam.

--
Marcin
PS: Nie interesuje mnie wkładanie słabszego procesora i podnoszenie FSB.