Re: SATA + U-ATA

Autor: at\ <_at_>
Data: Wed 18 Oct 2006 - 02:30:27 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "at"@" <"45352c84$1@news.home.net.pl

<cut>
> Tym bardziej nie sprawia kłopotów MBR pustego (jak rozumiem pustego) dysku.
> Natomiast wpis w 'boot.ini' może właśnie kierować do tego pustego dysku SATA,
> bez którego kieruje do siebie. (a jak rozumiem -- bez dysku SATA jest OK)
> A może kierować, gdyż numeracja dysków zależy także od BIOSu komputera. :)

Fakt, manipulacje MBR-em nic nie dały. Właśnie bez dysku SATA jest OK.
Chciałem go wykorzystać jako napęd zapasowy, a na UATA wgrać system.
System na UATA ładnie chodzi, ale nie gdy podłączę drugi dysk :(.

> Ja mam stale kłopoty z numeracją w 'boot.ini', jako że tam się numeruje
> partycje i dyski, i wyskoczenie którejś partycji lub dysku wiele psuje, :)
> gdyż po prostu jakaś partycja zmienia swój numerek :) w wyniku skasowania
> partycji znajdującej się przed nią na dysku. Podobnie z pojawieniem się
> partycji przed tą, która nas interesuje. :)
>
> Niestety 'boot.ini' nie korzysta z opisów/etykiet/itp. a jedynie po prostu
> liczy partycje. Gdy jest tylko jedna partycja i jeden dysk -- problemu nie
> ma, gdy jest kilka dysków i sporo partycji -- problem się pojawia. :)

Co by Pan poradził?
Czy mam zmienić coś w poniższym (plik boot.ini na dysku UATA):

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Pozdrawiam,
Paweł Pachnik