Re: laptop z drugiej ręki dla studenta

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 18:49:36 MET DST

Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Przejrzyj oferty poleasingowe, często dysponują elementarną
> gwarancją i pakietem startowym np w postaci nowego ogniwa itp.
> Imo warto.

Z drugiej strony... To trochę jak z tym kawałem: Jakim samochodem można
z rozpędu wjechać na dwudziestocentymetrowy krawężnik? Służbowym... ;)
Chociaż pewnie nie jest tak źle, ludzie o firmowe laptopy pewnie też
dbają a jeśli nie ma potłuczonej obudowy, pęknięć, odpadających zawiasów
chyba można się spodziewać, że komputer nie uczył się latać. :)

> Ciężko coś znaleś ze słownikiem wśród prostych edytorów wisiwyg.
> OpenOffice trochę wymaga, przyczym na p3 z rozsądną ilością pamięci
> się wyrobi, szczególnie...

Używałem oo.org na Cyrixie 6x86 z 48 MB RAMu. Ładował się dłuuugo. :)
Potem już jednak jakoś dało się pisać. :) System W98. :)

> To komplet wyjść musisz sobie zapewnić, pcmcia, usb powinno wystarczyć.
> Dongiel bt zapewni wysoki komfort bezprzewodowego internetu po gprs,
> a jakaś stałka w stylu iplus przez modem pcmcia też pójdzie.
> Wybierz model z pcmcia 32bit, to kart 16 jest mniejszy wybór.
> Wifi starszy model też może nie mieć, tu usb czy pcmcia musi być.
> Lan to raczej standard. Zwykły modem: o ile wbudowany. rs232 od dawna
> poznikał.

Zwykły modem to już taka kompletna alternatywa - najlepszym wyjściem w
gruncie rzeczy byłoby WiFi - hot spoty się mnożą teraz. ;) Ewentualnie
BT + T610 i GPRS. :)
Tyle tylko, że jeszcze wchodzą w grę wymagania Opery, jakiegoś
Linuksowego mailera, PSI itp. ;)

> powinno się znaleść, ale w starszych laptopach pewnie nie będzie
> już "robił" z tym powinienieś się liczyć. Żywotność napędów optycznych
> jest dość niska. Lepiej kupić nowy w obudowie zewnętrznej usb, a
> wbudowany potraktować "jest - dobrze, nie ma - jest dobrze - lekki :)"

A wymiana takiego czegoś to droga inwestycja? ;)

> pow. 600mhz nie będzie problemów, nawet na chipsetowych grafikach.

Znajomi mówili, że nawet na P2 300 MHz u nich DivXy chodziły. ;) Zresztą
nie mam zamiaru na poważnie niczego na nim oglądać, ale gdyby np. dało
się jakiś teledysk odpalić czy odcinek serialu byłoby miło. Od poważnego
oglądania mam zestaw: TV + stacjonarny odtwarzacz DivX + kanapa + pilot. :)

> Poszukaj wsród starszych mocnych konstrukcji: thinkpad, omnibook, satelity,
> to będzie najlepszy imo wybór.
>
> Ile masz forsy?

Hmm... To zależy od tego, ile będę musiał wydać. Jeśli w grę wchodziłaby
tylko przenośna maszyna do pisania to w granicach 200-300 zł. Jeśli coś
więcej, to tak do 500 zł. :) Jeśli jednak faktycznie trzeba dopłacić, to
niechętnie dodałbym coś jeszcze, jednak mówię, że niechętnie. :)
Może być toporny i ciężki. ;P Dodatkowe 3 kg w plecaku mi nie straszne. :)

# /George Orwell - Rok 1984/