SATA + U-ATA

Autor: at\ <_at_>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 17:53:22 MET DST

Witam,
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Kupiłem nowy dysk w obawie przed
awarią starego.

Nowy dysk to Ultra ATA ustawiony jako Master na taśmie z nagrywarką DVD
(ta jest tu Slave). Wszystko działa ładnie, ma zainstalowany i
działający system - cudo.

Gdy podłączę jednak stary dysk SATA, to podczas uruchamiania systemu,
komputer jest automatycznie resetowany. Dokładnie w momencie wybierania
miejsca rozruchu.

W BIOSIE ustawiona jest dobra kolejność 1. U-ATA, 2. SATA. 3. Add-Ins.

Ze starego dysku usunąłem partycję, więc nic na nim nie ma. Sam (bez
drugiego dysku) też chce się ładować, oczywiście nie znajduje systemu i
na tym koniec.

Nie mam już pojęcia w czym może być problem. Może ktoś miał podobną
sytuację? Gdy na starym dysku była partycja, myślałem, że problem polega
na występowaniu dwóch partycji bootowalnych (aktywnych), no ale teraz
już na nim nic nie ma... .

Pomocy! :).

Pozdrawiam,
mnemo