laptop z drugiej ręki dla studenta

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 08:55:45 MET DST

Witam!!!

Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś taniego laptopa, chciałbym jak
najbardziej zminimalizować koszty, więc w grę wchodzi raczej sprzęt
używany. Nie potrzebuję nowego sprzętu o ogromnej mocy obliczeniowej, w
zamierzeniach nie ma to być maszyna do skomplikowanych obliczeń czy
przenośna konsola do gier - od bardziej złożonych operacji mam desktopa,
laptop ma mi służyć nie jako jego zastępstwo, ale jako substytut "w
terenie". ;)

Wymagania są następujące:
1) Pisanie - tutaj można użyć nawet jakiegoś 486SX do prawda, ale
chciałbym, aby przynajmniej jakiś lekki edytor z formatowaniem tekstu i
sprawdzaniem pisowni dało się uruchomić. ;)
2) OS - stawiam na Linuksa z lekkim systemem okienkowym - coś między
WindowMakerem a XFce. :)
3) No cóż - dobrze byłoby, gdyby dało się na nim odpalić jakąś MP3. :)
4) Nie ukrywam - działanie w Internecie (przez LAN, WiFi, GPRS, czy
chociażby zwykły modem) byłoby naprawdę miłym dodatkiem - szczególnie
zależy mi na prawidłowej obsłudze WWW, maila i IM (głównie Jabber, ICQ,
GG, czasem Tlen).

A teraz rzeczy mile widziane, chociaż nie wymagane, szczególnie jeśli
pociągnął za sobą spore koszta. ;)

5) Napęd DVD, a może nawet jakieś combo? ;)
6) No cóż, miłoby byłoby gdyby jakiś DivX na nim ruszył, ale jak mówiłem
to tylko jako dodatek i nie jest jednym z podstawowych wymogów.
7) Co do baterii, to prawdopodobnie zawsze znajdzie się jakieś gniazdko,
ale chyba powinien ją mieć i to nie taką, na której komputer pociągnie
maksymalnie dwie minuty po zaniku zasilania... :)

Wymiary nie są dla mnie aż takie ważne, nie musi być extra cienki -
widuje się czasem komputery przenośne z dosyć grubą "klawiaturą" i jakoś
szczególnie mnie to nie denerwuje. ;)

A więc... Czym się sugerować, czego szukać i jak rosną koszty wraz z
podążaniem za kolejnymi punktami powyższej listy? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/