Re: Athlon X2

Autor: Tomasz Stafinski <Jenot_at_jenot.local>
Data: Mon 16 Oct 2006 - 16:35:12 MET DST

On 2006-10-16, norman <norbertkNOSPAM@neostrada.pl> wrote:
> Mam taki sobie sprzęcik jak w sigu. Planuje zmienic w nim procka. No właśnie
> czy pójdzie na nim Athlon X2? I czy skok wydajnosci bedzie duzy?Mysle o
> Athlon 64 X2 4200+ chodzi o gry i konwertowanie avi2dvd. Jakies sugestie?

Ja kupiłem ASUSa A8V Deluxe WiFi gdzieś tak w marcu. Do tego procek X2
3800+ i musiałem wgrać nowy BIOS do płyty. Na płycie był z grudnia 2005
i jeszcze nie obsługiwał X2. Podejrzewam, że jeśli masz w miarę aktualny
BIOS to nie będzie problemów. Ale zawsze lepiej sprawdzić na stronie
ASUSa i poczytać zmiany w kolejnych wersjach BIOS.

Co do skoku wydajności, to zależy, jakich aplikacji używasz i czy
są one wielowątkowe. Gry i aplikacje jednowątkowe raczej nie
przyspieszą. Natomiast jeśli będziesz robił coś, co obciąży jeden rdzeń,
to nadal będziesz mógł robić co innego na kompie bez większej straty
wydajności. Mi dwa rdzenie się przydają do kompilacji pod linuksem,
windows używam bardzo rzadko (praktycznie tylko do wgrywania softu do
komórki i czasami jako bootstrap do gier).

Pozdrawiam,

--
Jenot (Tomasz Stafiński), JID:navier@chrome.pl