Drukarki host-based HP

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.pl>
Data: Sun 15 Oct 2006 - 09:37:56 MET DST

Witam,

Zapewne temat był poruszany na grupie (byćmoże nie tylko tej), ale z
ciekawości chciałbym zapytać o Waszą opinię. Może ktoś z Was ma jakieś
kontakty w HP i mógłby tą sprawę poruszyć.

Tematem są współczesne drukarki laserowe HP (host-based) i wsparcie dla
systemu operacyjnego Windows XP x64 (np. LaserJet 1600 czy 2600n). Do dziś
nie ma sterowników dla 64-bitowych Windows.

1. W wakacje zeszłego roku próba pobrania sterowników 64-bitowych skutkowała
pojawieniem się następującej informacji:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00439068&lang=en&cc=us

Pragnę zwrócić uwagę na fragment tekstu:
"Basic support (printing and scanning) for your HP product is planned and
will be available later this year through the HP Web site. "

W tym roku (w pierwszych miesiącach) informacja powyższa została po cichu
wywalona i wstawiono:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=c00607775

2. Wydaje mi się, że od strony technicznej stworzenie sterowników do wyżej
wymienionych drukarek nie powinno stanowić problemu. Obecne sterowniki dla
systemów 32-bitowych zostały zrealizowane na bazie "platformy" Zenographics.
Podobnie zresztą jak sterowniki do podobnych drukarek innych producentów,
np. Konica-Minolta. Czemu Konica-Minolta oferuje 64-bitowe sterowniki w
zasadzie od początku a HP nie może?

Wyjaśnienie nasuwa się samo - może jakiś wstręt HP do AMD.

3. W ofercie HP znalazłem laptopa: HP Compaq nx6325, który wyposażony jest
w......
AMD TURION 64 X2.
Pewnie jakby pogrzebać to znalazłoby się więcej produktów (komputery
stacjonarne) z procesorami AMD.

No to ja już tej polityki nie rozumiem. Może Wy możecie podać jakieś
sensowne wyjaśnienia?

Paweł