Re: nagrywarka

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 21:25:22 MET DST

"nau" egqitu$lg6$1@mx1.internetia.pl

> Stoje przed wyborem nagrywarki dvd, moja wymagania to; bardzo dobra jakosc

Ja mam Toshibę (Toshiba-Samsung) -- płacz i zgrzytanie zębów. :)
Toshiba SD-R 5372 z najnowszym FW. :) Cztery wizyty w serwisie,
około 70 zepsutych płyt TDK, około 20 innych firmowych (Sony,
Philips, Verbatim, EMTEC) i ponad 100 Verbatim/Media_Store...

Zazwyczaj dzieje się to samo:

Nagrywarka w trakcie nagrywania kilka razy (chyba sześć) czyta to, co
nagrała i zastanawia się nad tym, co robić dalej i okazuje się, że od
połowy płyty nagrywanie jest już niemożliwe. Mogę postawić logi z DVDDecryptera.
Na 100 procent nie jest to wina komputera. :) W trybie Test (,,nagrywa'' się tak
jak bez 'test', ale wyłączony jest laser -- dane do nagrywarki są dostarczane itd.)
wszystko przebiega prawidłowo, a w nagrywaniu faktycznym są trudności z 3 płytami na 4. :)
Jeśli to płyta CDRW lub DVD-/+RW -- tak zwane pół problemu, jeśli to płyta CDR lub
DVD-/+R -- płyta jest do wyrzucenia...

Ponadto dane stają się nieczytelne po kilku miesiącach, choć nagrane były prawidłowo.
Czasami po owych kilku miesiącach można jeszcze płytę przeczytać (choć są problemy)
a czasami nie można, :) to znaczy można, ale nie w całości. :)

Brak słów. :)

Bywa tez i tak, że nagrywarka nagra, ale nie przeczyta, a czytnik Toshiby,
podpięty pod tę samą tasiemkę czyta bez problemu.

No i najlepsze (TDK x8 i x16) płyty można próbować nagrywać z szybkością DVDx6,
mniej dobre (EMTEC x8) można próbować nagrywać z szybkością DVDx0.5 (DVDxpół),
aby mieć nadzieję na to, że płyta będzie nagrana. :)

Z CDR i CDRW jest lepiej.

EAC (do CDDA) nawet potrafi sforsować maksymalne dopuszczalne dla danej płyty
ograniczenia szybkościowe i nagrać skutecznie płytę dwa razy szybciej, :) niż
to wynika z opisu płyty. :)

Ale i z CDRW (ultra speed) też miałem problemy. :)
Z wolniejszymi nie. :)
Z CDR miałem.

> zapisu wszystkich mozliwych dvd (nie szybka - czas nagrywania mnie nie

Najszybsze mają chyba DVDx18 i zapewne w efekcie daje nie więcej niż DVDx6 dla
pełnej płyty DVD, a dla niepełnej stosownie mniej. :) Najwolniejsze pewnie mają
DVDx8, co w efekcie daje nie mniej niż DVDx5 przy nagrywaniu pełnej płyty DVD
i stosownie mniej przy niepełnej.

> interesuje) nagrywam zawsze na jakichs nosnikach przynajmniej ze sredniej

Słyszałem, że różnice jakościowe pomiędzy najlepszymi i najgorszymi płytami DVD
aktualnie są dla użytkowników niezauważalne, to znaczy i na płytach najlepszych
praktycznie 100 procent płyt nagrywanych jest poprawnie i na najgorszych.

Oczywiście nie dotyczy to nagrywarek typu Toshiba. :)

> polki, bardzo dobra korekcja bledow, nie interesuja mnie bajery typu lamanie

Ponoć te filmowe łamią wszystkie napędy DVD.
Co innego z CDDA, ale tutaj jest w ogóle ciężko.
Najlepszym ponoć programem do CDDA jest EAC -- bezpłatny. :)

> zabezpieczen audio czy light scribe, cena do 170zl.

LF jest chyba zdecydowanie lepsze od LS. :)
A za tę kwotę to chyba można kupić i bardzo dobrą nagrywarkę wewnętrzną,
i ,,worek'' najlepszych płyt DVD. :)

> Kieruje tu me pytanie, gdyz nie ma opinii lepszej niz uzytkowa.

Opinia wielu wiarygodnych użytkowników. :)

E.