Re: Dysk ATA133 na kontrolerze ATA133 jako DMA 5

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 21:00:51 MET DST

"Andrzej" 4530CCF4.B18FFF5@gazeta.pl

> Wszystkie moje dotychczasowe dyski Maxtor 80, 120 GB to ATA/133
> i w biosie podczas startu rozpoznawanie są jako DMA 6

UDMA 6; DMA 6 oznacza[łoby] 6 kanał DMA, nie tryb UDMA 6. :)

> Jednak w przypadku dysku 160 GB, również ATA/133 jest inaczej,
> Bo on rozpoznawany jest jako DMA 5, czyli tak jakoby był ATA100

> O co tu chodzi ?

Być może (co już ktoś napisał) dysk pracuje w UDMA 5 i trzeba użyć
softu producenta (zazwyczaj trzeba odpalić z DOSa) aby przestawić
w inny tryb. No i jeśli płyta nie obsługuje trybu, w jakim jest
ustawiony dysk -- warto dysk przestawić, choć fachmani twierdzą,
że ,,i tak chodzi''. :)

Wątek tego typu, dotyczący mojego dysku Barracudy, gdzieś się pałęta
po Usenecie, ale nie chce mi się szukać. Aby było jasne -- producenci
zalecają przestawienie dysku w stosowny tryb za pomocą tego rodzaju
softu, choć bez przestawienia niby wszystko pracuje w najwyższym
z obsługiwanych trybów płyty. :)

E. :)