Re: jaka najlepsza jakość dzwięku?

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 15:21:50 MET DST

EMPI wrote:
> chodzi mi o ogladanie dvd... mam glosniki 5+1 i ktora opcja wedlug
> was daje najlepsze efekty podczas ogladania?
>
> DOLBY PRO LOGIC IIx
> CLMEI-2
> NEO6

AFAIK wyłącznie ostatni (DTS NEO). cmei to jakiś patent z powerdvd,
używający jakichś algorytmów do rozbijania stereo na 5.1. A DPL II to znany
od dawna sposób matrycowego kodowania dźwięku wielokanałowego w sygnale
stereo (poszczególne kanały nie są w pełni dyskretne i nie obejmują całego
pasma), oczywiście by go zdekodować film musi zawierać ścieżkę w DPL II.

k,