Re: Jedna z 3 - prośba o pomoc w wyborze płyty głównej

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 13:47:37 MET DST

Przemolo <przemolo@gazeta.pl> wrote:

> Hmmm... nie bardzo kojarzę co to jest VIVO :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_In_Video_Out
Oczywiscie odtyczy to karty graficznej (tego GF2MX na AGP a nie tunera TV).

> Karta telewizyjna do KWORLD Philips 7134... jeśli o to Ci chodzi. W
> czym widzisz problem?

            W niczym jesli lapiesz obraz z wejscia na tunerze TV na szynie PCI
2.x - obawialem sie ze mozesz to robic przez video-in na karcie graficznej
i dlatego Ci na niej zalezy.
Tu mala uwaga: w poprzednim poscie z racji poznej pory troche sie
rpzeklawiaturzylem: chodzilo mi oczywiscie o RCA chinch i SVIDEO na tunerze
jako wejscia wideo.

> Myślę, że po przejściu z Celerona 800, Athlon 3000+ i tak przeniesie
> mnie w inny świat,

            Bedzie, ale przy dwurdzenioce byloby chyba jeszcze lepiej - AFAIK
VirtualDub itp. oprogramoanie do lapania i kompresji wideo robi obrobke
sygnalu wideo i audio w osobnych watkach - to moze ladnie rozkladac sie na
dwa rdzenie, a jak wiadomo multiprzebiegowa kompresja wideo z jakoscia
efektu koncowego jako priorytetem to bardzo zmudny proces - tu kazda
maszynka moglaby byc jeszcze szybsza. O szczegoly co do rozlozenia obrobki
na watki i tym samym rdzenie CPU w oprogramowaniu ktorego uzywasz pytaj
jednak ludzi ktorzy go uzywaja i znaja z praktyki.

> a przyszlosci najwyzej dokupie jakiegos X2 (na 939 tez przeciez sa
> dostepne).

            Pisalem wyzej - JESZCZE sa dostepne, a niedlugo A64 X2 pod S939 mmoze
byc to samo co z Barttonami pod SocketA.

> co do mnoznika - w Athlonie da sie go zmieniac?

            Tylko w dol. Pierwszy z brzegu z obecnie produkowanych Venice czy
Toledo kreci sie spokojnie na 2,5-2,6 GHz. Przy 2,5 GHZ i mnozniku x10 ma
sie duzo lepsze przelozenie, HTT 250x4 = 1 GHZ HT niz przy mnozniku x9 z
A64 3000+ gdzie przy HTT ~283 MHz trzeba zjechac z mnoznikim do x3 = 850
MHz HT, a i nie kazda plyta znosi bezproblemowo HTT powyzej 250 MHz.

> Powtarzam pytanioe - co to jest to VIVO? :)

            Juz podalem odpowiedz na poczatku postu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl