Jedna z 3 - prośba o pomoc w wyborze płyty głównej

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Fri 13 Oct 2006 - 21:25:03 MET DST

Witam,
męczę Was trochę pytaniami ale już chyba sprecyzowałem swoje wymagania. Otóż
chcę stosunkowo tanio rozbudować swój obecny domowy komputer bazujący
jeszcze na klasycznym Abicie BH6 i Celeronie 800.
Tak naprawdę wymienić chciałbym tylko procesor i płytę oraz RAM, natomiast
swoją kartę GF2 MX400 na razie mogę zostawić, gdyż póki co mi starcza (mało
gram - głównie chodzi mi o możliwość amatorskiego zgrywania filmów VHS i ich
obróbkę - obecny sprzęt pod tym kątem już kuleje):

Procesor wybrałem: Athlon 3000+

Płyta główna - tu mam 3 typy - główne ograniczenia wyboru są takie:
- min. 3 sloty PCI,
- możliwość podpięcia 4 napędów ATA,
- wbudowana karta graficzna lub najlepiej obsługa AGP (żebym mógł zostać
przy starej karcie),
- stabilność i możliwość podkręcenia procesora,
- cena w okolicach do ~350zł
1. Gigabyte GA-M55plus (A2) (z wbudowaną grafiką) /ok.300zł/
Nie wiem niestety jakie ma możliwości pod kątem OC,
2. Asrock K8 939 Dual VSTA Uli-1695-225 (AGP oraz PCI-E lecz niestety na
939) /ok.225zł/
Wydaje się niezła ale pamięci to zwykłe DDR, no i gniazdo 939 ale przecież
na 939 też są Athlony X2, które w przyszłości można by do niej wsadzić... a
podobno na tej płycie w jakiś sposób można umieścić procesor AM2 ale nie wie
jak...
3. Asrock AM2NF3-VSTA (AM2) (ma AGP ale nie ma PCI-E) /ok. 200zł/
Wada, którą widzę to brak PCI-E - gdy w przyszłości będę chciał kupić jakąś
lepszą kartę...

Proszę o pomoc w wyborze jednej z powyższych, wszelkie za i przeciw oraz
ewentualne wskazówki dot. innych niewymienionych tu płyt.