Proszę o pomoc w wyborze płyty i pamięci

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Fri 13 Oct 2006 - 07:46:08 MET DST

Chcę zmienić starą płytę Abit BH6 + Celeron 800 + SDRAM 512MB gdyż ostatnio
wziąłęm sobie za zadanie zgrywanie starych filmów z kaset, ich obróbkę, itp.
i już nawet przy zgrywaniu mam problemy. Z innych zadań, sprzęt będzie
służył w domowych komputerze (Internet, tuner TV, MP3, pakiety biurowe,
czasem film, rzadziej jakaś gra). Zależy mi przede wszystkim na tym, aby
kupić w miarę stabilną płytę główną, do której w razie potrzeby np. za 2-3
lata będę jeszcze mógł włożyć szybszy procesor, jakąś kartę graficzną, itp.

Jeśli chodzi o procesor, to w zupełności wystarczy mi Athlon 3000+ na AM2 (o
ile zwykle jest szansa go podkręcić?), do tego płyta ze zintegrowaną grafiką
z min. 3 slotami PCI, PCI-Express oraz jakaś przyzwoita i stosnkowo tania
pamięć - na razie 512MB starczy. Czy ktoś może mi teraz coś polecić?

Procesor+płyta fajnie gdyby się zmieścił w ok. 600-700zł.

Pytania dodatkowe:
- jaka w praktyce w domowych zastosowaniach jest różnica między pamięciami
533 a 800MHz? jaka jest różnica w prędkości między obsadzeniem 1, a 2 banków
pamięci (dual)?
- czy karta graficzna na płycie zżera pamięć RAM czy też ma swoją pamięć?
czy ze zintegrowanej karty można się spodziewaćdobrej jakości obrazu?
(chodzi mi o to, że obecnie mam starą GF2MX400 ale firmową - MSI i jakość
/głównie ostrość/ obrazu 2D jest znacznie lepsza niż z jakiegośniefirmowego
badziewia).

Z góry dzięki za konkrety!