Re: Windows XP Prof 64-bity

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Thu 12 Oct 2006 - 21:20:27 MET DST

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns985ACE563D57Ambien@127.0.0.1...

> Oj Panie Dzieju - cale mnostwo - to jest najwieksza bolaczka WinXP
> 64bit, bo to ze zwykle aplikacje 32bit zazwyczaj dzialaja troche wolniej
> ze wzgledu na skomplikowana obsluge pamieci przez OS to mniej wazna
> sprawa.
> Lepiej pytaj co dziala z aplikacji siegajacej troche glebiej w system niz
> taki np: notatnik ;)

Moje roczne doswiadczenia z XP x64 pokazuja ze roznicy w predkosci dla
aplikacjach 32 bitowych prawie nie widac. W codziennej pracy mialem klopoty
tylko z Total Commanderem (dziala, ale czesciej pada). Niektore programy nie
dzialaly jak np. SeaTools Seagate'a wymagajace wersji 64bit (ktorej Segate
nie zrobil, nawet dla dyskow SCSI!), a niektore benchmarki pokazywaly
glupoty. Reszta to soft "siegajacy glebiej niz notatnik", wlasna tworczosc,
w wiekszosci obliczeniowa, inzynierska, programistyczna itp i dziala bez
zarzutu. Oczywiscie, ktos moze miec inne doswiadczenia z innym
oprogramowaniem, ktorego nie widzialem na oczy.
Sa tez problemy wynikajace z niekompatybilkoscia z aplikacjami 32bit, np. OE
nie pozwoli Ci na sprawdzanie pisowni, poniewaz wymaga 64bitowej wersji
slownika z Office'a, a Office jest jeszcze 32bitowy.

> [...]
> za ~dwa lata gdy spora popularnoscia wsrod producentow softu bedziesie
> cieszyc MS Vista w odmianie 64bit, a to ze wzgledu na uwierajacy juz limit
> 3-4GB RAM w wersji 32bit.
> Jak dojdziesz po tych 120 dniach testu do takich samych wnioskow kup
> raczej
> normalne WinXP z kuponem do upgrade na MS Viste. Swoja droge ciekawe jak
> dlugo bedzie wazna ta oferta bonusowa, bo jak pisalem wyzej - wczesniej
> niz
> za ~2 lata to OSow desktopowych moga uzywac raczej pionierzy rozpoznawani

Nalezy pamietac ze XP x64 jest oparty na 2003 Serwer a nie na XP 32bit, tak
wiec wiele jego cech i funkcjonalnosci jest duzo bardziej zaawansowana niz w
zwyklym XP (z drugiej strony nie wiadomo czy az tak gleboko bedziesz
wchodzil w system).
Trzeba tez pamietac ze pod x64 nie da sie uruchomic aplikacji 16 bitowych, a
wbrew pozorom, jest takich duzo (np. niektore instalatory). Ja bylem
zdziwiony gdy uruchomilem na x64 koszmarnie zaawansowane (i drogie)
oprogramowanie do analizy danych z sieci telekom, ktore mialo 16 bitowy
modul rysujacy informacje geograficzna i oczywiscie niczego nie wyswietlalo!

Generalnie wszystko zalezy od Twoich potrzeb. Ja nie moge sie obejsc bez
x64, bo nic innego nie obsluzy rozsadnie moich 12 GB RAM ;-)

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu