Re: ARCTIC FAN PRO 2 TC opinie

Autor: Rafal O. <rafal_x_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Oct 2006 - 21:19:25 MET DST

 K <kurt76@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> czy faktycznie tylko 10 dB?

Jak popatrzysz tu: http://www.arctic-cooling.com/fans1.php
to masz modele:
 - Arctic Fan Pro TC
 - Arctic Fan 3 TC

Ten pierwszy chyba jest odpowiednikiem PRO 2 TC.
To jest typowy wiatrak do obudowy. Kręci się gdzieś na 800-1000
obrotów i wtedy jest rzeczywiście niesłyszalny. Sterowanie
temperatura/obroty jest tak właśnie dobrane. Ja termistor wylutowałem
z wiatraka i przedłużyłem kabelkami. Jeśli włożę w gorący radiator
na gfx-board, to obroty wzrastają do max. to jest jakieś 1800-2000.
I wtedy robi się głośno.

Ten drugi też mam i jest cichy przy 1600-1900. Tyle obrotów ma
przy temperaturze wewnątrz obudowy. Ale nie wiem jak z wydajnością.
Może być za słaba dla procesora.

I pamiętaj, że jeżeli chcesz zamontować na radiatorze, to termistor
musisz przenieść w inne miejsce, prawdopodobnie w gorące powietrze
z radiatora, bądź między żeberka.

Na Twoim miejscu poszukał bym czegoś, co się kręci max. 2200 obr.
Mam na Sempie 3400 zamiast boxowego Qltec (czy jakoś tak), miał mieć
max 2200 obr. i 21 dBA. I ma, ale z opornikiem 80 ohm :-)

W sumie te trzy wiatraki i czwarty w zasilaczu (też sterowany temp.)
zapewniają mi względną ciszę i temp. w obudowie 30 +5 st. C.

--
Pozdrawiam,
Rafał Osóbka mailto: rafal_rx@tlen.pl gsm: +604285337