Re: Poaradzcie grafike do /Duron 1, 3 GHz/ /384MB PC133 RAM/

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 12 Oct 2006 - 20:02:19 MET DST

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> to może nie zadziałać, u mnie przy ustawieniu rdzenia na 100 MHz na
> ekranie robiła się kaszana albo był zwis. 150 MHz i było OK.

            Tez tego doswiadczylem i sprawdzalem dokladniej: kaszka na ekranie
zwiazana jest ze zbyt NISKIM (a nie tylko za wysokim) taktowaniem PAMIECI
a nie rdzenia. To z tego wzgledu ustwilem ja u siebie w 2D na 150 MHz
[300DDR] - ponizej jest juz czesto kaszka na ekranie. Rdzen nie ma tu
znaczenia - bez problemu dziala i na 50 MHz czy nawet mniej, 100 MHz wynika
raczej z domyslenego dolnego pulapu ATI Tool, zreszta przy tej
czestotliwosci jest zimny jak d*a trupa, a 100 MHz na rdzeniu przydaje sie
czasami i w 2D przy postprocessingu wideo gdy deblocking i deringing robia
u ATI shadery - przy 30-50MHz rdzenia widac bylo juz ze spada plynnosc
wideo z wlaczonym postprocessingiem.

BTW:
Za ~2 tygodnie przymierzam sie do sprzedania obecnego R9550 i przesiadki
pewnie na Galaxy GF7300GT DDR3 1,2-1,4ns bo HiSa X1300XT na RV535 z DDR3
oraz IceQ Turbo [czyli po ludzku fabrycznym VGA Silencerem jaki teraz tez
mam na Sapphire R9550 bo oryginalny pierdzik byl nie do zniesienie] nigdzie
nie widze w PL w sklepach. Wobec tego puytanie - jak wyglada sprawa
tweakerow na wspolczesnych GF - RivaTuner to ogromniasta i wolna kobyla,
Atuner tez mi nie pasuje. Szukam czegos malego co sie szybko zaladuje przy
starcie systemu, zmini domyslne zegary i zakonczy prace jak ATI Tool czy
kiedys TNTClock + w razie potrzeby cos co ma mozliwosci ATI Tray Tools bo
CoolBits to zalosnie malo. Co jest teraz takiego do GF poza wspomnianym
kobylastym i wolnym RivaTunerem?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl